perjantai 16. syyskuuta 2011

Lucky day

Jes, sain mun kännykän tänään takas koulun kansliasta. Oon oikeesti tosi huojentunu, koska en tiiä kaua ois kestäny, enne ku oltais saatu hankittuu mul uus kapula, jos toi ois hävinny. Lisäks ois pitäny hankkii uus sim-korttiki ja kaikkee, ja meiä perheessähän asiat hoidetaan aina tosi nopeesti pois alta, ni luoja tietää kaua siinäki säätämises ois sit kestäny.

Kännyköistä puheenollen, oon tässä jo vähän aikaa suunnitellu ostavani uuden kännykän. Aluks oli suunnitelmissa yks Nokian parinsadan euron kosketusnäyttö, mut nyt äiti ehdotti mulle paria HTC'n puhelinta, jotka saataisiin Soneran kautta sillee, et maksettais parin vuoden ajan aina joka kuukausi joku tietty summa. Ihastuin siihen toiseen, HTC Wildfire S'ään, joka on siis 360 e arvonen puhelin, mut saatais Soneran kautta vaan hiukan yli parilla sadalla. Onhan seki tietenki iso raha, mut myös huimasti alempi ku toi alkuperänen hinta. Lisäks luin netistä arvostelua tosta, enkä edes löytäny negatiivista kommenttia. Puhelimessa on myös Android 2.3 käyttöjärjestelmä, ja vaikka puol maailmaa nyt pitäiski mua tän jälkeen tyhmänä, niin myönnän silti et mulla ei oo oikee tietoakaan siitä mikä on puhelimen käyttöjärjestelmä:D Tai siis on mulla niinko aavistus, mut jos joku nyt jaksaa ylipäätään lukee tän puuduttavan romaanin, ni vois samalla kommentoida mulle ihan selvennykseksi vielä, et mitä toi käyttis niinko käytännössä tarkottaa. Mun hienoin puhelin ikinä on nimittäin tää, mikä mulla on ollu käytössä nyt n. 2 vuotta, eli Nokia MusicXpress 5130 ja se ei todellakaan oo mikään kosketusnäytöllinen älypuhelin, joten en oo ihan mukana näissä jutuissa.
Koska iskä oli aluks vähän epäileväinen sen suhteen, et hankkisin yli 300 euron puhelimen, ni suostuin maksaa siitä osan. Saa sit nähdä miten loppujen lopuks käy, koska toi kuukausittainen osamaksuhan liitetään puhelinlaskuun, ni voi olla et meiä äiti suostuu sit vaan suoraan aina maksamaan sen ite siinä muun laskun ohessa :D Kauheen puhelinromaanin loppuun viel joku randomihyvä kappale;

4 kommenttia:

  1. En kyllä jaksa lukea tota tekstiä:)

    VastaaPoista
  2. Hah, joo. Aattelinkin et siitä tulis liian pitkä, ja mietin siinä kirjotusvaiheessa vähän sen tekstin supistamista, mut en kuitenkaan sit löytäny mitään, mitä oisin halunnu jättää tosta romaanista poiskaan:D

    VastaaPoista
  3. Toi androis juttu on sellanen järjestelmä en osaa selittää mu siin on niinku esim. monta näyttöä silleen, ja siihen saa angry birdsin;) ja mul on esim kans tollanen androis ni siin on sellanen androis kauppa mistä saaa ostettua ja ladattua pelejä ja sovelluksia (itse omistan Samsung Galxy 5 ja oon tyytyväinen)

    VastaaPoista
  4. Okei, kiitti pienestä selvennyksestä ;)

    VastaaPoista