sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

Kysymyspostauksen vastaukset part 1

Heij på dig:) Kuten näätte, ensimmäinen osa vastauksista ei tuu vielä videolla. Oon hankkimassa luultavasti ens viikolla sen järkkärin (Canon EOS 550) ja siinä pitäis olla tosi hyvä videonlaatu eli kuvaan todennäkösesti sillä sit sen lupailemani videon:D Ää en malta odottaa, oon toivonu järjestelmäkameraa joku kolme vuotta:)
Mutta siis joo, aattelin et oon antanu teiän odottaa jo liian kauan näitä vastauksia, ni mietin sit et miksen vois tehdä ensimmäisen osan niistä ihan vaan tälleen kirjallisesti.

Kumpi on kivempaa valokuvaaminen vai piirtäminen/maalaaminen?
- Tällä hetkellä ehdottomasti valokuvaaminen on enemmän se mun juttu. Pienempänä maalasin ja piirtelin aika paljonkin ja mulla on vieläkin monta laatikkoa kaiken maailman maaleja ja taiteilijantarvikkeita tallella, mut ei niitä tuu enää käytettyä miltein koskaan. Kotona saatan joskus lyijykynäpiirroksia tehdä, mut siihen se jääkin. Musta tuntuu ettei mulla oikein kotona oo inspiraatiota tai innostusta tehdä mitään, tai sit vaan en ikinä oo oikein täysin tyytyväinen mun töihin. Koulun kuvistunteja kyl rakastan ja niissä yleensä annetaankin ees jonkinlainen aihe mist on hyvä lähtee sit tekemään jotain.
 

Mikä on sun mielest paras blogi, jota seuraat?
- Apua, luen niin paljon hyviä blogeja mut sanoisin et ainakin Picture Puttonen. 17-vuotias poika, joka on valokuvannu säännöllisesti 14-vuotiaasta lähtien kirjottelee blogia ja postaa sinne valokuviaan. Kannattaa oikeesti antaa sille blogille mahdollisuus, olin heti koukussa ku aloin lukee sitä ja blogin kirjottajalla on ihan älyttömän hyviä ideoita valokuvissa. Itse henk.kohtasesti pidän ehkä eniten ihan blogin alkuaikoina nähdyistä kuvista, koska musta niissä vaan oli niin paljon ideaa, ja jos nyt oon rehellinen, ni musta fotoja muokkaillaan ehkä vähän turhankin paljon omaan makuuni, mut taitava se on silti:)

Saatko paljonkin rahaa vanhemmiltas esim. kuukaudessa?
- Vaihtelee hyvin paljon. Te tiedättekin, et mähän käyn töissä ja joinakin kuukausina mulle löytyy enemmän töitä, joinakin ei. Kesäisin harvoin pyydän rahaa, ku sillon pystyn olee joka viikko useamman päivän työpaikalla, mut tietenki muina vuodenaikoina mulla on koulua, joten pystyn työskentelee vaan viikonloppusin tai lomilla. En silti pyydä usein rahaa vanhemmilta. Eniten ne antaa rahaa varmaan bussimatkoihin, jos oon vaikka töihin menossa mut esim. shoppailuun en ees pyydä niiltä. Mä en oo mikään hemmoteltu kakara, en saa aina rahaa ku pyydän ja ne tietää et ostan ihan liikaa vaatteita, joten ei ne varmaan hirvein usein antais tyyliin shoppailuunkaan sitä. Kuitenkin jos mulla on joku hyvä peruste, ni kyllä mä silloin tällöin sit saan rahaa, ja yleensä mulla jää siitä annetusta summasta myös vähän yli, joten voin sit sen käyttää vaik vaatteiden ostoon;))

Mikä on sun lempi puuhaa kavereitten kanssa?
- Ei meillä oikeestaan oo mitään erityistä tekemistä joka kerta, varmaan just ihan vaan perus juttelu ja kesäisin on kiva käydä rannalla. Ai niin ja leffaan on aina kiva mennä:D

Mikä sai sut innostumaan blogin pitämisestä?
- Varmaan lähinnä muut blogit:D Olin lukenu muiden blogeja jo aika kauan ennen ku aloin kirjottaa omaa. Tykkäsin jo sillon hirveesti kirjottamisesta, ja aattelin et blogi vois olla se mun juttu. No näköjään olin oikeessa, koska nyt yli vuosi kirjotettu eikä yhtään taukoja välissä:D

Kenellä sun kavereista on blogi?
- Tällä hetkellä Pauliinalla, Sagalla ja Saralla eli ei kovin monella:) Tavallaan yllättävää ettei muilla ole, nykyään kuitenkin tosi moni luo blogin mut toisaalta kovin moni kirjottaa vaan pari kuukautta tyyliin viikon välein eikä niin sanotusti jaksa "pitää huolta" siitä blogista. Ehkä ihan järkevääkin miettii, et jaksaako sitä blogia pitää ja onko edes aiheita joista kirjottaa.

Ootko menos amikseen vai lukioon, vai tiiätkö vielä?
- Oon menossa ehdottomasti lukioon. Ois vaikeeta päästä ilman lukiota niihin opiskelupaikkoihin, jotka ainakin tällä hetkellä kiinnostaa. Sitä paitsi lukiossa saa muutenkin tavallaan kolme vuotta lisäaikaa pohtia sitä tulevaisuuden ammattia ja mulla on muutenkin motivaatiota opiskella se valkolakki itelleni:)

Ootko värjänny hiukses?
- En oo ikinä kokonaan värjänny, raitoja kyllä laitettu monta kertaa. Viimeks laitettiin joku pari kuukautta sitten ihan platinanvaaleita raitoja, koska halusin vaalentaa mun hiusten yleisilmettä. Sen jälkeen tosi moni tuli kysymään et oonko värjänny hiukset, vaiks musta muutos oli vaikeemmin havaittavissa kuin se, kun hankin ruskeita raitoja:D  

Ootko ikinä seurustellu?
- En ole, enkä ota asiasta paineita:D Hyvin oon pärjänny ilmankin, eipähän tarvitse hankkia elämään mitään ylimäärästä draamaa:D

Mitä kaikkee oot harrastanu?
- Itse asiassa harrastuksia on ollu aika paljonkin (ainakin omasta mielestäni). Kuusvuotiaana tuli harrastettua puol vuotta satubalettia. Se ei ehkä ollu ihan mun juttu, vaiks nyt kun ajattelee, ni oishan se ollu ihan hienoa jatkaa sitä niin et ois nykypäivänä tanssinu jo yhdeksän vuotta ja yhdessä vaiheessa harmittikin (itse asiassa sen jälkeen kun olin kattonu Black Swan -elokuvan:D) et miks lopetin, mut oli turha harrastaa semmosta mikä ei kiinnosta.
Sen jälkeen alotin kuviskoulun ja jonkun ihme englantikerhon:D Englantikerhoo kävin kai kans puol vuotta, se oli ihan kivaa ja olin jo tosi pienenä kiinnostunu kielistä, mut sit se harrastus vaan jäi vahingossa pois:D
Kuviskoulua harrastin vuoden, ja sen jälkeen sekin sit jäi. 
Neljännellä luokalla alotin kuviskoulun uudestaan ja jatkoin seiskaluokan syksyyn asti. Sen jälkeen ei enää oikeen kiinnostanu.
Viidennellä (tai kuudennella) luokalla alotin myös street dancen, ja harrastin sitä sit puoltoista vuotta. Sen jälkeen en sitäkään jaksanu enää, tunnit ei ollu niin tasokkaita, ku oisin halunnu. Siirryin Mona Koivusen tanssikouluun ja oon tanssinu nyt vuoden showtanssia ja tykänny. Tuntien taso tosi hyvä, kehittyminen on tosi nopeeta ja ite alotan syksyllä shown lisäks myös nykytanssin samaisessa koulussa. Mahdollisesti ens vuonna jossakin vaiheessa (viimeistään syksyllä) pystyn jo siirtymään shown jatkoryhmäänkin:)

2 kommenttia:

  1. mis sä harrastit tota streetii? :)

    VastaaPoista
  2. Naantalissa Suopellon koululla:D Siel kai pidetään vieläkin niit tunteja:)

    VastaaPoista